Dies ist eine überholte Version, die am 2019-07-05 veröffentlicht wurde. Lesen Sie die aktuellste Version.
Legal Education as a Significant Part of Law’s Social Ontology
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.3269187Abstract
Touching upon issues such as lawyers’ critical competences, the adequacy of law schools’ professional training or the way legal students relate to civic engagement, this paper will present the research activities of the Centre for Legal Education and Social Theory, will analyze the results of empirical surveys on legal education conducted within the Centre and will advance a series of tentative proposals on how to epistemically and pedagogically reimagine legal educa-tion.
Downloads
Veröffentlicht
2019-07-05
Versionen
- 2022-10-07 (2)
- 2019-07-05 (1)
Zitationsvorschlag
Mercescu, A., & Stambulski, M. (2019). Legal Education as a Significant Part of Law’s Social Ontology. Cognitio – Studentisches Forum für Recht Und Gesellschaft, 2. https://doi.org/10.5281/zenodo.3269187
Lizenz
Copyright (c) 2019 Alexandra Mercescu, Michal Stambulski

Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International.

